Steedes en Stadstuinen

Gagelsteede en Stadstuinen Klopvaart en Zuilen

Verbonden met de wijk

Gagelsteede bouwde in 2016 aan nieuwe verbindingen. We bezochten verschillende bijeenkomsten in Overvecht en Noordwest gericht op het versterken van de wijk en we bouwden aan onze locatie en vrijwilligersorganisatie.

Samen met vrijwilligers, onder andere van Utrecht Cares en Stichting Zin, plaatsten we een nieuwe pergola, die we als buitenleslokaal gebruiken. Ook de schuilstallen kregen een nieuw laagje verf. De cavia’s kregen een nieuw hok en we maakten een start om het thema ‘Hollandse Boerderij’ verder uit te werken.

Onze wens om samen met de Voedseltuin een winkeltje te runnen is in vervulling gegaan. Op het erf van de boerderij verkopen we nu producten van de boerderij en de Voedseltuin, naast andere lokale producten. Zo laten we zien dat de voedselketen helemaal niet zo lang hoeft te zijn en dragen we bij aan een kleinere ecologische voetafdruk.

We versterkten de samenwerking met Wijk&co met gezamenlijke activiteiten: van een lampionnenoptocht tot uitstapjes naar het bos en koekjesbakken op het erf. Ook onze voorjaarsborrel met alle partners van Gagelsteede was een mooi voorbeeld van onze succesvolle samenwerking.

Het oogstfeest in Stadstuin Klopvaart organiseerden we samen met de buurt. Resto VanHarte en IJsclub Siberia zorgden er mede voor dat dit een groot succes was. Ook waren de bewoners van het verzorgingshuis Rozendael waren regelmatig in de tuin te vinden. Aan de moestuincursus deden 10 mensen mee. 900 schoolkinderen kregen les in de tuin.

We kijken terug op een prachtig jaar met veel nieuwe bezoekers en heel veel nieuwe contacten.

Aantal bezoekers: 20.000
Bezoekerswaardering: 8
Stagiaires: 5
Vrijwilligers: 25 (inclusief Klopvaart)